Het New Financial Magazine wil met best practices, schaamteloze ideeën, sprankelende inspiratiebronnen en scherpe visies een bijdrage leveren aan een gezonde en gerespecteerde financiële sector. Dit initiatief van Willem Vreeswijk is als onderdeel van de Stichting New Financial Forum dé exclusieve inspiratiebron van de ambassadeurs van de nieuwe financiële wereld (www.newfinancialforum.nl).
huidig nummer \\ abonneren \\ archief \\ index \\ zoeken \\ downloads \\ ambassadeurs \\

archief NFM \\

  \ nummer 2010 1 \\   \ nummer 2010 2 \\
  \ nummer 2011 1 \\   \ nummer 2011 3 \\
  \ nummer 2012 1 \\   \ nummer 2012 2 \\
  \ nummer 2013 1 \\   \ nummer 2013 2 \\
  \ nummer 2013 3 \\   \ nummer 2013 4 \\
  \ nummer 2014 1 \\   \ nummer 2014 2 \\
  \ nummer 2014 3 \\   \ nummer 2015 1 \\
  \ nummer 2015 2 \\
  \ nummer 2015 3 \\
  \ nummer 2015 4 \\   \ nummer 2016 1 \\
  \ nummer 2016 2 \\   \ nummer 2016 3 \\
  \ nummer 2016 4 \\   \ nummer 2017 1 \\
  \ nummer 2017 2 \\   \ nummer 2017 3 \\
  \ nummer 2017 4 \\   \ nummer 2018 1 \\
  \ nummer 2018 2 \\   \ nummer 2018 3 \\
  \ nummer 2018 4 \\   \ nummer 2019 1 \\
  \ nummer 2019 2 \\   \ nummer 2019 3 \\
  \ nummer 2019 4 \\   \ nummer 2020 1 \\
  \ nummer 2020 2 \\   \ nummer 2020 3 \\
  \ nummer 2020 4 \\   \ nummer 2021 1 \\
  \ nummer 2021 2 \\   \ nummer 2021 3 \\
  \ nummer 2021 4 \\   \ nummer 2022 1 \\
  \ nummer 2022 2 \\   \ nummer 2022 3 \\
  \ nummer 2022 4 \\   \ nummer 2023 1 \\
  \ nummer 2023 2 \\   \ nummer 2023 3 \\
  \ nummer 2023 4 \\   \ nummer 2024 2 \\
 
 

Het roer om
 
Marius Woensdregt is nog niet zo lang imker. Hij werkte zo’n 25 jaar als fysiotherapeut en zag dat zijn werk steeds meer werd gedicteerd door protocollen, voorschriften, papierwerk, regels en administratie. Hij ergerde zich aan het systeem. Het gevolg was een burn-out.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



We hebben de plicht van betekenis te zijn
 
“Leiding geven aan een bedrijf kan eenvoudig zijn, zolang je missie volstrekt duidelijk en makkelijk te onthouden is. Eén zin volstaat. Alles wat niet bijdraagt aan je missie, past niet en moet je dus laten”, aldus Ron Bavelaar, directievoorzitter van Yarden Uitvaartorganisatie. “Alles wat je doet, moet goed zijn voor de klant en je organisatie moet van meerwaarde zijn voor de maatschappij. Wees eerlijk en rechtvaardig en denk altijd vanuit de klant.”
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Échte winst als norm
 
Ondernemen met impact is hot & happening. Dat is de boodschap van het boek Échte winst van Petra Hoogerwerf, expert op het gebied van ondernemen met maatschappelijke impact. Het boek biedt een zevenstappenplan voor organisaties om tot échte winst te komen, dat wil zeggen winst voor onderneming, medewerkers, klanten en samenleving. “Ondernemen met impact staat nu nog in de kinderschoenen, maar wordt absoluut de norm.”
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Duidelijk leiderschap
 
Een moeilijke geboorte van een kabinet door groeiende verdeeldheid. Als we de media geloven is er ondanks de intensieve inspanningen een groeiende verdeeldheid en onrust, niet alleen in Nederland maar in heel de wereld. Naarmate de mensen zich sterker ontwikkelen zijn ze zich ook meer bewust van hun vrijheid en macht om voor hun belangen op te komen.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Fundamentals of a Good Company
 
Pas als we onze gezondheidsproblemen niet meer voor ons uit kunnen schuiven en ook de reguliere dokters geen oplossing blijken te hebben, gaan we er anders naar kijken. Vergeet de symptomen, het gaat om de oorzaak. En jawel... in de economie werkt het ook zo. Wij zijn degenen waar men op zit te wachten. Hoogste tijd om gezamenlijk het plaform Positive Change op te richten en de Fundamentals of a Good Company neer te zetten.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Een geldpers in ieders belang
 
Hoe inspirerend wil je het hebben? Een student besluit dat het geldsysteem moet veranderen (of zelfs moet verdwijnen) om te komen tot een betere wereld. Hij begint een stichting (Ons Geld) en vijf jaar later staat het onderwerp vol op de politieke agenda.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Change of direction
 
Eind april, 2016. Hij: “Schat, we verhuizen naar Texas!” Ik: “Pardon?!” Die zag ik dus even niet aankomen.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Be good and show it!
 
Werk je om geld te verdienen of wil je zinvol werk verrichten? Steeds meer mensen kiezen voor dit laatste. Er bestaan al duizenden voorbeelden van ondernemingen die van betekenis zijn voor de samenleving. Met name jonge ondernemers denken en doen anders. Zij weten dat het roer om moet. En doen het ook. Zij leveren een bijdrage om de wereld beter te maken.Be good and show it. Een paar voorbeelden uitgelicht!
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Vertrouwen op de grote roerganger?
 
“De wereldeconomie draait op schulden”, aldus de NRC. Het hoofdartikel van Maarten Schinkel geeft een schrikbarende analyse van de huidige wereldwijde financiële situatie. Tegen die achtergrond lijkt de roep om ‘het roer om’ te gooien begrijpelijk. ‘Het roer moet om’ doet vermoeden dat er een roer is en dat er iemand achter dat roer zit. Volgens hoogleraar Johan Wempe heeft grondig onderzoek naar de mechanismen in het financiële systeem méér zin.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Doe wat je zegt en zeg wat je doet
 
Het New Financial Magazine stelt in iedere editie een Ambassadeur een aantal vragen over de financiële sector. Ditmaal Wytzejan de Jong van De Hypotheker.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Dansend leren
 
De redactie stelt in iedere editie van het New Financial Magazine vijfentwintig ‘zinnige vragen’ aan een financieel dienstverlener die zich in het afgelopen kwartaal positief heeft onderscheiden. Ditmaal Silvia Janssen, eigenaar Oostdam & Partners.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Overtuig jezelf!
 
De stichting New Financial Forum heeft een set Overtuigingskaarten ontwikkeld voor de sector. De set is bedoeld om een het-kan-wel-mentaliteit op weg naar een betere financiële sector te bevorderen...
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Brug naar de samenleving
 
Vier suggesties die de sector gezamenlijk kan oppakken om een brug te slaan naar de samenleving. Dit was het idee dat de stichting New Financial Forum, Bureau DFO en Obvion aan een aantal bedrijfsgenoten voorhield met de intentie één van de ideeën gezamenlijk te realiseren. De ideeën ‘leren van jongeren’ en ‘de sector in de samenleving’ werden omarmd en worden uitgewerkt en opgeleverd.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Het roer om
 
De systemen die we ooit samen hebben gecreëerd behoren niet meer bij de behoeften van vandaag. Je ziet dan ook dat duizenden mensen opstaan om anders te werken, anders te ondernemen, hun leven anders in te richten. Meer en meer bedrijven beseffen dat winst pas winst is als iedereen wint.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Ambassadeurs van het New Financial Forum
 

Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel




 
© 2024 New Financial Forum   l  Disclaimer  l  Contact